alt=""
alt=""
alt=""
alt=""

Hjælpecenter

Hjælpecenter2025-02-07T14:55:04+01:00
Kan man ringe til jer?2025-02-04T15:13:20+01:00

Nej desværre ikke. Vi har besluttet at fokusere på at yde vores support via vores hjemmeside, e-mail og chat. Til gengæld svarer vi lynhurtigt 🙂

Jeg kan ikke logge ind?2025-02-04T15:13:14+01:00

Hvis du sidder på en Mac og ikke kan logge ind, kan det selvfølgelig være fordi din kode er forkert, men vi oplever ofte at folk har fået sat sproget på tastaturet til noget andet end Dansk.

Følg derfor denne guide til at få det skiftet: https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mh26684/mac

Min Mac skriver ikke de bogstaver jeg taster?2025-02-04T15:13:07+01:00

Hvis du oplever at din Mac, skriver noget andet, end det du taster, er det blot fordi du har fået sat et forkert sprog på dit tastatur.

Du ændre det nemt her: https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mh26684/mac

Husk at slet det sprog var oprindeligt, så du kun har Dansk i listen!

Vil I købe min brugte computer?2025-02-04T15:12:16+01:00

Vi tilbyder desværre ikke pt. at købe din brugte computer.

De maskiner vi tilbyder i vores webshop, køber vi hos partnere i både Europa og USA, hvor vi køber større partier af gangen.

Har I en butik?2025-02-04T15:12:09+01:00

Nej desværre ikke 🙂

Vi er 100% online og vores adresse er heller ikke en besøgs adresse.

Men husk vi tilbyder 14 dages gratis returret, så du helt risikofrit kan købe din næste computer.

Er batteriet nyt?2025-02-04T15:11:33+01:00

Nej batteriet er ikke nyt, men vi garanterer at din computer minimum har 3 timers batteritid.

Du kan på MacBooks få forskellige advarsler omkring dit batteri. Disse kan du ignorere, da de skyldes at Apple har meget strenge krav til batteri tilstanden. Vi måler udelukkende ud fra hvor længe din computer kan holde strøm, når vi leverer den til dig.

Køber du en computer som er mere end 3 år gammel eller ønsker du blot at få den maksimale batterilevetid, anbefaler vi at tilkøbe et nyt batteri ifm. dit køb.

Du har 12 måneders garanti på dit batteri.

Er der dansk tastatur på de computerer I leverer?2025-02-04T15:13:53+01:00

Ja alle vores computerer leveres med dansk tastatur.

Køber du en MacBook, har vi mulighed for at leverer den på én af disse sprog, uden tillæg:

  • Svensk
  • Tysk
  • Engelsk
  • Italiensk
  • Hollandsk
  • Spansk
  • Fransk

Du skal blot skrive i ordrekommentaren, såfremt du ønsker et andet sprog.

Er der installeret Office pakke og antivirus, når jeg modtager min computer?2025-02-04T15:14:21+01:00

Nej, vi installerer ikke nogle programmer på din computer. Når du får din computer, vil den være som når du køber den fra ny.

Men husk du kan tilkøbe en klargøring af din computer, som indeholder følgende:

  • Opstart af maskinen og klargøring af Windows eller MacOS
  • Indlæggelse af en standard bruger og standard password
  • Indlæsning af alle opdateringer til Windows eller MacOS

Det vil gøre det endnu nemmere for dig, som ikke er computer specialist, når du får din computer, at den er endnu mere klar til brug. Det du selv skal gøre efterfølgende er:

  • Tilkoble din computer til dit WiFi
  • Tilkoble dit Apple ID / skifte din bruger til din Apple bruger
  • Installere de programmer du måtte have brug for
Er min computer klar til brug, når jeg modtager den?2025-02-04T15:14:57+01:00

Når du modtager din computer, vil den være klar på samme måde, som når du køber en helt ny computer. Du skal blot starte den op og den vil guide dig igennem, hvad du skal gøre.

Hvad betyder det, når en computer fra Green Heroes er renset og klargjort?2025-02-04T15:15:27+01:00

Alle de computere vi sælger, har levet et tidligere liv hos en anden ejer. Du får derfor en computer, der allerede har oplevet en masse!

For at give den et nyt liv, gennemgår den et omfattende serviceeftersyn, sådan at vi ved at du får en computer der er klar til nye eventyr.

Her er hvad vi gør:

  • Alle gamle data sikkerhedsslettes, så den er som ny
  • Vi rengør maskinen, så alle fedtfingre og snavs er væk
  • Batteriet bliver testet og skal overholde vores minimums krav
  • Computerens interne software kontrolleres
  • Enheden bliver grundigt undersøgt for at fysiske skader
  • Vi kontrollere om der mangler dele
  • Vi tester:
    • Tastaturet
    • Trackpad’en
    • Harddisken
    • Højtalere
    • Porte (USB mv.)
    • Kameraet
    • Skærmen

Alle vores maskiner bliver testet med vores avancerede testsystem, som efter testen laver et certifikat, så du er sikret den bedst mulige kvalitet.

Hvad er en Expert opsætning?2025-02-04T15:15:55+01:00

Er du ikke computerspecialist, anbefaler vi at du tilkøber vores Expert opsætning, så du hurtigere og nemmere kommer i gang. Med i pakken får du:

  • Opstart af maskinen og klargøring af Windows eller MacOS
  • Indlæggelse af en standard bruger og standard password
  • Indlæsning af alle opdateringer til Windows eller MacOS

Det eneste du skal gøre, når du får din computer, er følgende:

  • Tilkoble din computer til dit WiFi
  • Tilkoble dit Apple ID / skifte din bruger til din Apple bruger
  • Installere de programmer du måtte have brug for

Så er du klar til at bruge din computer!

Hvad er forskellen mellem et nyt og et brugt batteri?2025-02-04T15:16:22+01:00

Når du køber en computer hos os, garanterer vi at batteriet har en kapacitet svarende til min. 80% i forhold til et nyt batteri. Derudover garanterer vi at du min. kan bruge din computer i min. 3 timer (ofte en del mere), uden at lade den.

Med et nyt batteri, får du samme batteritid, som hvis du købte en helt ny.

Uanset dit valg har du 2 års garanti computeren og batteriet.

Hvilken MacBook skal jeg vælge?2025-02-04T15:16:55+01:00

Der kan være mange hensyn at tage, men noget af det du skal overveje er:

Hvor meget vil du ofre?
Jo mindre du vil ofre, jo ældre en computer vil du få.

Størrelse?
Har du brug for en lille smart computer i tasken, bør du gå efter en 13″, men har du brug for mere power og en større skærm, skal du gå efter en 15″/16″ MacBook.

Hastighed?
Har du et normalt behov, vil alle vores MacBooks opfylde dette krav. Køber du en ældre maskine, vil det være en fordel at vælge en MacBook med 16Gb hukommelse, da det vil øge hastigheden en del, over en MacBook med kun 8Gb.

MacBook Air eller MacBook Pro
Har du brug for en lille let maskine skal du vælge en MacBook Air. I næsten alle andre tilfælde vil vi anbefale en MacBook Pro, da du her typisk får mere hastighed og en bedre kvalitet, da MacBook Pro fra ny er en noget dyrere computer, sammenlignet med en MacBook Air.

Hvilken stand skal jeg vælge?2025-03-06T11:01:52+01:00

Når vi beskriver standen af en computer, beskriver vi udelukkende det kosmetiske udseende. Uanset standen fungerer computeren 100% og uden fejl.

Alle vores enheder gennemtestes efter nøje kontrol og vi garanterer en data certificeret sletning.

Alle batterier har minimum 80% kapacitet ift. da det var nyt, uanset stand.

Perfekt stand (A)

  • Enheden fremstår kosmetisk som ny, men kan have meget små ridser som kun ses tæt på.

Meget god stand (B)

  • Enheden fremstår kosmetisk i flot stand, men kan have flere ridser og mindre skrammer.

God stand (C)

  • Enheden kan have en del skrammer såsom større ridser og buler i ramme og cover.

Slidt stand (D)

  • Enheden kan have betydelig slidtage så som dybe buler og mindre revner i skærm, dog ikke noget der påvirker funktionalitet.

Husk du kan altid kan bytte din computer eller få pengene tilbage, hvis du ikke er tilfreds med standen når du modtager den.

Kan jeg se et billede af computeren, inden jeg køber den?2025-02-04T15:18:04+01:00

Nej, det er desværre ikke muligt.

Til gengæld har du 14 dage til at ombytte din computer, hvis du f.eks ikke er tilfreds med standen af maskinen. Det koster dig ikke noget at ombytte – vi sender dig en fragtlabel, så du gratis kan sende den retur!

Kan man opdatere computeren til nyeste version?2025-02-04T15:18:31+01:00

Det er altid bedst at have den seneste version af MacOS eller Windows, installeret på sin computer.

Køber du en Windows computer hos os, leveres den altid med Windows 11 installeret, som er seneste Windows version fra Microsoft.

Køber du en MacBook er det en smule mere kompliceret, da det afhænger af hvornår din MacBook er fra. Du kan se en komplet liste her: https://macmost.com/macos-system-requirements-list.html

Kan man ændre sprog i Windows eller Mac?2025-02-04T15:18:56+01:00
Tilbyder I specielle priser/rabatter for non-profit organisationer?2025-02-04T15:19:27+01:00

Er I en non-profit organisation og skal I bruge mere end 3 computere, kan vi tilbyde en special pris til jer.

Send os en mail på [email protected] med jeres ønsker og dokumentation for at I er en non-profit organisation og vi vender hurtigt tilbage med et godt tilbud til jer.

Hvad er koden til min computer?2025-02-04T15:21:22+01:00

Såfremt vi har klargjort din computer og opsat en bruger, vil koden til din computer være „1234‟.

Hvordan kan jeg følge min ordre?2025-02-04T15:21:01+01:00

Vi holder dig løbende opdateret om status på din bestilling via e-mail. Når vi sender din bestilling, sender vi dig en mail, med et link til din pakke hos Postnord eller GLS.

Har du ikke fået en e-mail? Tjek din spammappe for at se om e-mailen fra os ligger der.

Hvilke fragtfirmaer sender I med?2025-02-04T15:21:44+01:00

Vi tilbyder at sende med enten Postnord eller GLS.

Du vil modtage en mail ifm. din bestilling, hvor du kan følge din pakke.

Hvad er status på min bestilling?2025-02-04T15:22:15+01:00

Du vil løbende få en e-mail, hver gang der sker en ændring i din bestilling. Vi har typisk 1-5 dages levering. Har du ikke modtaget din computer efter 5 dage, må du meget gerne kontakte vores kundeservice og vi vil straks undersøge, hvorfor du ikke har modtaget din computer.

Hvad gør jeg hvis min pakke er beskadiget, når jeg modtager den?2025-02-04T15:22:48+01:00

Hvis din pakke er beskadiget, skal du ikke åbne pakken, men i stedet kontakte PostNord eller GLS.

Du finder deres reklamationsformularer her:

PostNord: https://kundeservice.postnord.dk/s/reklamation/opret?language=da

GLS: https://gls-group.com/DK/da/kundeservice-privat/

Du er også altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, som står klar til at hjælpe.

Leverer I til udlandet?2025-02-04T15:23:18+01:00

Ja, det gør vi! Leveringsprisen afhænger af hvilket land din computer skal sendes til.
Prisen fremgår når du når til betaling og levering ifm. din bestilling.

Hvor lang er leveringstiden normalt?2025-02-04T15:23:42+01:00

Vi sender normalt din ordre afsted samme dag, som vi modtager din bestilling, blot vi har din ordre senest kl. 12.00 på en hverdag. Der kan dog være perioder hvor vi har ekstra travlt, hvor vi så først afsender dagen efter.

Kan jeg afdrage min ordre?2025-02-04T15:34:51+01:00

Ja bestemt! Vi tilbyder at du kan betale via Viabill:

Viabill
Ved køb med ViaBill vil du modtage dine varer, straks efter din bestilling. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Læs mere her: https://viabill.com/dk

Er jeres priser inkl. moms?2025-02-04T15:35:26+01:00

Alle vores priser er inkl. 25% moms.

Er du logget ind som Business kunde, viser vi dog alle priser eksl. moms.

Hvornår trækker I pengene for min bestilling?2025-02-04T15:35:55+01:00

Pengene trækkes først når din computer afsendes fra os. Indtil da er de kun reserveret på din konto.

Hvilke betalingsformer tilbyder I?2025-02-04T15:36:21+01:00

Vi tilbyder mange former for betaling af din ordre, herunder:

Betalingskort og MobilePay
Visa, Mastercard, Dankort og MobilePay.

Viabill
Ved køb med ViaBill vil du modtage dine varer, straks efter din bestilling. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Læs mere her: https://viabill.com/dk

Sådan returnerer du din computer til os2025-02-04T15:44:49+01:00

Skal du returnere din computer til os, enten fordi du ønsker dine penge retur eller fordi du ønsker at op- eller nedgradere den, er der nogle vigtige ting du skal gøre:

  1. Udfyld vores retur formular på www.greenheroes.dk/retur
  2. Sikre dig at du returnerer maskinen i samme stand, som da du modtog den
  3. Nulstil computeren
    1. Windows: https://support.microsoft.com/da-dk/windows/give-din-pc-en-frisk-start-0ef73740-b927-549b-b7c9-e6f2b48d275e
    2. Apple: https://support.apple.com/da-dk/102664
  4. Pak computeren forsvarligt ned i en kasse. I kassen skal også være den lader og det kabel du fik med
  5. Sæt den returlabel på, som du har modtager af os pr. mail
  6. Send den retur til os og afvent at vi bekræfter modtagelsen
  7. Vent op til 3 dage inden at vi returnerer din penge

Herefter håber vi at du vil lægge en nye ordre på en anden computer 🙂

Kan jeg fortryde mit køb, selvom jeg har taget computeren i brug?2025-02-04T15:45:11+01:00

Vil du gerne returnere din computer? Ikke noget problem, du har altid 14 dages fuld returret.

Vi returnere dine penge, så snart at vi har modtaget din computer.

Udfyld vores returformular her: https://greenheroes.dk/retur

Efter returformularen er udfyldt vil du modtage en e-mail med et returlabel samt yderligere instruktioner til hvordan du kan returnere computeren.

Skal jeg betale for at sende min computer retur?2025-02-04T15:45:42+01:00

Nej, vi tilbyder altid gratis returnering. Ifm. din retursag sender vi dig en gratis fragtseddel, som du blot skal sætte på kassen.

Du kan læse mere her: https://greenheroes.dk/retur

Min oplader er gået i stykker2025-02-04T15:46:50+01:00

Vil din computer ikke lade op? Det kan skyldes at flere ting – her er lidt du kan prøve:

  1. Har du en anden og 100% tilsvarende lader du kan prøve med den. Er det en USB-C lader kan du bruge en lader med både mere eller mindre effekt uden problemer. Bruger din computer et Magsafe stik, skal du sikre dig at den er 100% magen til den, som vi oprindeligt har leveret til dig.
  2. Har du et andet og tilsvarende USB-C kabel du kan prøve med? (bemærk at kablet skal være lavet til opladning af en computer. Et kabel til en mobiltelefon vil ikke virke / virke optimalt)

Har du ikke mulighed for ovenstående, skal du ikke fortvivle. Kontakt vores kundeservice på vores hjemmeside og vi hjælper dig hurtigt videre.

Jeg har brug for support til min computer – kan I hjælpe?2025-02-04T15:47:28+01:00

Sidder du med et problem, som omhandler selve computeren (dvs. hardwaren) og er du dækket af din garanti, hjælper vi dig naturligvis indtil alt virker som det skal og ganske gratis.

Er din computer ikke dækket af garantien og har du købt den hos os, er du velkommen til at kontakte os, og vi giver dig en pris på at få udbedret problemet.

Er det spørgsmål eller problemer med Windows, MacOS eller software, tilbyder vi desværre ikke support på dette.

Batteriet skriver der er fejl på det?2025-02-04T15:47:55+01:00

Den eneste sliddel i computeren er batteriet. Når vi klargør vores computere, benytter vi et avanceret testprogram, som også tester batteriet. Under testen kontrollerer testprogrammet hvor mange gange batteriet er blevet ladet op, da det afgør om vi monterer et nyt batteri eller benytter det som allerede sidder i.

Du kan opleve at din MacBook viser dig en besked om at batteriet har brug for et eftersyn. Skulle det ske, skal du blot kontakte os via vores kundeservice og er din computer under garanti, skifter vi dit batteri uden beregning.

Vi garanterer at du kan bruge computeren i min. 3 timer, uden at blive ladet op.

Hvor lang tid går der, før min computer kommer retur fra reparation?2025-02-04T15:48:17+01:00

Det afhænger både af hvor mange garantisager vi har, samt om reservedelen er på lager eller først skal bestilles hjem.

Vi bestræber os på at returnere din computer inden for 5 dage fra vi modtager den.

Hvad sker der med mine data, hvis min computer skal til reparation?2025-02-04T15:48:47+01:00

Vi kan ikke garantere dig, at dine data ikke bliver slettet – da vi i nogen tilfælde er nødt til at nulstille computeren eller ombytte den til en tilsvarende. Det er derfor vigtigt at du tager backup, inden du indsender den.

Vi kan ikke stilles til ansvar for at du mister data.

Hvornår starter min garanti?2025-02-04T15:49:11+01:00

Garantien starter, fra den dag du modtager din computer.

Hvad dækker garantien ikke?2025-02-04T15:49:43+01:00

Følgende er ikke inkluderet i vores garanti:

  • Normal slidtage af udstyret
  • Normal slidtage af batteriet. Bemærk at “Need service” eller “Soon service” advarsler kan forekomme, grundet cyklusser på batteriet.
  • Hvis udstyret er bøjet, har vandskade eller hvis funktioner såsom skærmglas, tastatur, trackpad og porte (fx USB) er gået i stykker på grund af forkert brug, fx. ved at udstyret er blevet tabt eller har ramt noget.
  • Softwarefejl, herunder fjernelse af virus og anden malware
  • Skader sket ifm. forsendelse af udstyret til os, på grund af din uagtsomhed. Du er ansvarlig for at pakke udstyret korrekt ind til forsendelse.
  • Hvis serienummer er fjernet eller gjort ulæseligt på anden måde
  • Garantien bortfalder hvis udstyret er blevet fysisk åbnet, eller hvis udstyret er blevet repareret af kunden selv eller en 3. part uden Green Heroes skriftlige samtykke

Hvis du modtager en erstatningsenhed, er garantien fortsat gyldig fra datoen for den oprindelige købsdato. Hvis du sælger udstyret til en ny ejer inden for garantiperioden, er du ansvarlig for at informere Green Heroes om ejerskabsændringen for at sikre, at den nye ejer er berettiget til garantien. Garantiudvidelser kan ikke overføres og gælder kun for dig som den oprindelige køber.

Vi forbeholder sig retten til at opkræve 150 DKK for leveringsomkostningerne i tilfælde, hvor du var eller burde have været klar over, at garantien er ugyldig.

Hvad dækker garantien?2025-02-04T15:50:16+01:00

Garantien dækker alle fejl på hardwaren, altså alle fysiske komponenter i og på computeren.

Kan jeg låne en computer, mens I reparerer min computer?2025-02-04T15:55:27+01:00

Nej det kan vi desværre ikke tilbyde. Men vi prioriterer alle reparationer og gør alt hvad vi kan for at få din computer retur til dig, så hurtigt som muligt, typisk indenfor nogle få dage.

Hvad gør jeg hvis jeg skal gøre brug af min garanti?2025-02-04T15:55:57+01:00

Oplever du mod forventning problemer med din computer, skal du kontakte vores kundeservice, som vil hjælpe dig med at få repareret din computer.

Bemærk at det er vigtigt du følger nedenstående tjekliste, inden du sender maskinen af sted til os:

  1. Du skal sikre dig at det er en hardwarefejl og ikke blot en fejl i softwaren.
  2. Du skal sikre dig at du har backup af dine data, da de i nogle situationer, vil gå tabt ifm. reparationen.
  3. Pak maskinen forsvarligt ind og læg den i en papkasse.
  4. Send pakken til os: Green Heroes, Kinavej 1C, 4200 Slagelse – husk at skrive dit ordrenummer på kassen!

Når vi har modtaget din maskine, vil vi straks se om vi kan reparere den. Er det ikke muligt, vil du modtage en tilsvarende maskine. Vi gør alt hvad vi kan for at du hurtigt får din maskine retur og vi returnere i de fleste tilfælde din maskine indenfor max. 5 dage.

Hvilken garanti følger med min computer?2025-02-04T15:56:22+01:00

En kombination af vores omfattende serviceeftersyn og kvaliteten af vores reservedele gør, at vi ved at vi kan stå inde for vores computere. Derfor får du på alle vores maskiner 2 års fuld garanti.

Det er vigtigt for os, at du kan føle dig helt tryg ved at købe en computer hos os.

Go to Top